نماشویی

سالیان سال استفاده از داربست به عنوان راهکار اصلی دسترسی به نقاط بیرونی سطح نمای ساختمان ها استفاده می شد. این روش با تمام نقاط ضعفی که داشت تنها روش موجود برای انجام عملیات های نمای ساختمانی به خصوص شستشوی نمای ساختمانی شناخته می شد. با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات و پاسخگو نبودن روش داربست به معماری جدید بناهای ساختمانی، به تدریج روش های دیگری جایگزین این سیستم گردید. در دو دهه گذشته، با افزایش جمعیت، شاهد رشد بی سابقه برج ها و ساختمان های بلندی هستیم که علاوه بر ارتفاع زیاد دارای معماری های جذابی هستند که سطوح منحنی و پیچ در پیچ آن ها استفاده از هر گونه داربست را در آن ها غیر ممکن می سازد. بسیاری از برج های ساختمانی که ارتفاع زیادی دارند برای نماشویی ساختمان از سیستمی به نام کلایمر استفاده می کنند. این دستگاه به صورت دائمی بر بالای نمای ساختمان کار گذاشته می شود و به صورت حرکت عمودی از بالا تا پایین برج را پوشش می دهد. توجه داشته باشید که کلایمر تنها بر روی نماهای صاف و بدون برجستگی قابل استفاده است و این دستگاه برای همیشه بر روی نمای ساختمانی باقی خواهد ماند. به همین خاطر بازرسی های دوره ای برای این سیستم، بسیار ضروری و هزینه بردار می باشد.

اما امروزه روشی به نام عملیات راپل یا دسترسی با طناب جایگزین اصلی تمامی روش های دیگر گردیده است. در این روش اپراتور متخصص و آموزش دیده با استفاده از تجهیزات مخصوص که همگی از استانداردهای لازم برخوردار هستند، از بالای نمای ساختمانی عملیات فرود را انجام می دهد و در حین فرود به هر قسمتی از نمای ساختمان که نیاز به عملیات شستشو و یا دیگر پروسه ها را داشته باشد دسترسی خواهد داشت. این روش که در گذشته برای صخره نوردی و کوهنوردی استفاده می شده امروزه به کمک انجام عملیات نمای ساختمانی آمده است. برای آشنایی بیشتر شما با روش دسترسی با طناب یا عملیات راپل، تعدادی از مزیت های این روش را عنوان می کنیم.

  • عملیات کم حجم و بدون آلودگی صوتی در مقایسه با داربست
  • ایمنی بسیار بالا به دلیل عملیات مهندسی از لحظه ایجاد گره در بام ساختمان تا انتهای عملیات فرود
  • استفاده از تجهیزات وارداتی با استاندارد بین المللی
  • قابلیت دسترسی آسان به تمامی نقاط نمای ساختمانی با هر معماری و ارتفاع
  • قابلیت انجام عملیات متنوع و پیچیده بر روی نمای ساختمان از جمله: شستشو، پیچ و رولپلاک، واترجت، نصب و جداسازی، سوراخکاری و ...
  • نداشتن پروسه نصب و جداسازی حجیم، پرهزینه و پرسر و صدای داربست.
  • هزینه پایین تر نسبت به داربست.
  • زمان انجام بسیار سریعتر نسبت به داربست.
  • قابلیت حمل آسان تجهیزات توسط اپراتور متخصص
  • استفاده از متخصصان اجرایی دارای مدرک بین المللی ایراتا در زمینه دسترسی با طناب

برای نماشویی نمای ساختمان به روش راپل، اپراتور متخصص با استفاده از روش های متنوع شستشو از جمله، واتر جت، واترسندبلاست، تی و ابر و مواد شوینده، استفاده از نانومتریال سطوح مختلف نمای ساختمان را شستشو داده و عملیات جرم زدایی آنها را نیز انجام خواهد داد. توجه داشته باشید در عملیات دسترسی با طناب شستشوی سطوحی از نمای ساختمان که به روش های عادی و سنتی قابل دسترسی نبوده است نیز به راحتی قابل دسترس و انجام می باشد.

در همین راستا شرکت ساختمانی کارویس، نماشویی و عملیات تخصصی نمای ساختمان را با استفاده از روش ها و تجهیزات نوین و به روز که همگی دارای استانداردهای روز جهانی هستند، ارائه می دهد. تمامی این روش ها توسط متخصصینی اجرا می گردد که در زمینه عملیات راپل و دسترسی با طناب دارای مدرک بین المللی ایراتا می باشند. علاوه بر این تمامی اپراتورها و متخصصین اجرایی شرکت کارویس، دارای بیمه حوادث و مسئولیت های مدنی هستند.

با کارویس لذت تمیزی، نظم و امنیت را تجربه کنید.